mandag 8. mars 2010

Skapdør av gammelt glansbilde- skjermbrett...

Ny skapdør. Det var et gammelt skap på kontoret mitt, og skapplass får man jo aldri nok av, men skapdøren var alt annet enn sjarmerende. Arne kom på at vi hadde en del av et engelsk skjermbrett fra Victoriatiden stående, og brukte den som skapdør. Nå kan man ikke en gang ane at det er et skap der, og skjermbrettet er herlig blikkfang. I England var det svært populært å lage skjermbrett av gamle glansbilder på slutten av 1800-tallet.  Tekoppholderen min er en gammel reklamefigur for kaffe og sjokolade, fra begynnelsen av 1900-tallet. Jeg elsker disse figurene og har 4 stk stående rundt om i huset.

6 kommentarer:

Hjertedamas blogg sa...

Nydelig skapdør!!!

huset ved elva-elin sa...

Heisann :) Det var en fin skapdør.
Det er noe helt spesielt med gamle ting.
Ha en fin kveld :)
Hilsen Elin

ide-puffen sa...

He he det ser ut som et nydelig maleri eller decoupagebilde (som det da på en måte er)
Fin ide som man kan spinne videre på.

Hilsen snekker Randi

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Hei Ellen!
Velkommen til blogglandia. Det var en stor glede å oppdage bloggen din. Jeg har fulgt deg helt siden snurrepipperiene på Tv og har mange av dine bøker. Du har vært en sor inspirasjonsskilde og jeg har lært veldig mye av deg. Jeg har så vidt truffet deg en gang da du takserte noen av mine gammle skatter ute på Letohallen.
Så herlig at du kommer med blogg. Nå gleder jeg meg til å følge deg videre. Jeg legger deg til i bloggrollen min.
Også vil jeg benytte anledningen til å få takke for all kunnskap og inspirasjon.
Ønsker deg en fin uke.
:)

Mia, New Room Interior sa...

Hei!! For en flott blogg du har!! Mye fine bilder, og masse inspirasjon!! Har lagt meg til som følger! Kommer den øverste boken for salg igjen? Ha en fin dag! Klem-Mia

ellen ørnes sa...

Interiørboken min Gammelt og Trendy, blir neppe trykt opp igjen, men jeg jobber med en ny interiørbok: PÅ skattejakt, som skal komme til høsten....